6 feb. 2011

jag minns gamla mettan och galningarna pa beyond retro dessa heta dagar i ho chi minh-staden.

Att vara tillbaka i stan har ocksa vackt galningen i mig som KRAVER att den far lamna sitt avtryck pa YTAN ocksa, for det ar ju sa javlar kul att kla pa sig varje morgon!!

Nar jag 2001 som 18-aring flyttade till Stockholm kladde jag mig som jag lyssnade. Ar 2001 var jag en pandabrud som hangde pa LEGENDARISKA (!!) indieklubben Metropolis pa Riddarholmen Stockholm. Pa Mettan kom de 50 forsta conversen in gratis. Sedan fick jag mitt forsta jobb i en kladbutik och detta var ungefar nar gratisfesterna borjade poppa upp, och efter ett tag insag man hur superduperdoviktigt det var att fixa basta outfiten till de har festerna som borjade aga rum bade har och dar. Fast det var ju kul ocksa! FAN VAD KUL DET VAR ATT SPENDERA 2000 PIX (jo pa den tiden kunde man faktiskt fa sej de senaste skonheterna for bara 2000 lax) PA SASONGENS ACNE SKOR!!!

Efter att se de dar atravarda guldklimparna forvandlas till en hog med sopor pa REA bordet efter ungefar tre veckor, dvs en sasong, sasong efter sasong pa NK Stockholm, stod det mig upp i halsen och jag INSAG ATT DET HAR, DET AR INGET HALLBART HALLNINGSSATT INTE, och jag blev en bum som verkligen inte brydde mig. Sen borjade jag jobba pa Beyond Retro och FICK SA DET BLEV OVER AV DAGLIG INJEKTION INSPIRATION AV GALNINGARNA SOM HALLER TILL PA BEYOND RETRO..

Och idag har vi problemet med Hipstern. Vilket jag diskuterade pa bloggen litegranna har. Men nar jag ser nagon som lyssnar lite till galningen inom oss varje morgon och later sej influeras litegranna av denne innan man gar ut pa gatan. da stinger det till litegranna i mitt hjarta och om jag ar pa det humoret sa kan det sakert komma en liten tar ocksa. Det ar ju nagonting sa vackert med det.

Sa idag ar jag ingen hipster, fashionista eller tillhorande nagon subkultur, jag tycker bara att det ar sa javlar kul att kla pa mig varje morgon!

CRACKER YOUR WARDROBE ar en alldeles utmarkt Street Style Magazine (som jag ocksa har dissat har), fran Seoul Sydkorea som bjuder pa massor av sadana inspirerande streetsnaps. Latom er inspireras Sverige!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar