23 sep. 2010

du å ja holy fuck, du å ja

Jag tycker att jag jämt återkommer till Holy Fuck. Jag lyssnar, det går ett tag och sen lyssnar jag igen och varenda gång blir jag överraskad för att det är bättre än vad jag minns det. I år släppte dock killarna ett nytt album, "latin", som inte är alls lika bra som de två föregående (faktiskt rentav tråkigt). Men, jag säger bara men! Titta på skivomslagen till singlarna.





























Det här går jag igång på för tillfället. 
Men vilken tur då att jag hitta den här klänningen på Beyond Retro det sista jag gjorde innan jag drog.



















Man är inte precis ute och cyklar i Korea heller om man vill köra den här stilen.
Den här bilden hittade jag i Dazed and Confused Korea.
Fjädrar! Jag behöver fjädrar!





















Och, idag bjuder jag på en bonus. Holy fuck får mig "osökt" att tänka på, FUCK BUTTONS. Dom har en eller en annan sak mer gemensamt med holy fuck förutom "fucket", men man måste endå komma ihåg att holy fuck är ett femmanna band med riktig gitarr och trummor. Fuck buttons är två snubbar som röjer loss på vilka knappar dom kan tänkas hitta.
Jag skulle välja Fuck buttons i 9 fall av 10.
(men jag vill helst glömma deras spelning på Strand, Stockholm föregående år. Det var tråkigt. Fuck buttons verkade trötta.)
Den som mot förmodan skulle tycka videon är tråkig, kan ju hoppa fram till 2.27, alternativt för den som är superuttråkad, 3.13.


En sista sak, vem ansvarar för att skicka hit min mexikanska scarves??

Och ja. jag kommer ju såklart ändra lite på utseendet på den här bloggen nu. Jag har redan tröttnat.

Och ja, jag inser att jag måste tagga det här inlägget med HIPSTER. (fuck) ((holy? buttons? ))

Eller nej, jag gör en ny, som heter fuck. det kan ju vara användbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar