21 sep. 2010

Chuseok! Korean thanksgiving. and I am thankful for my yoghurt, soju, cigarettes and black coffee i live of locked up in my dorm room.

Lov i en vecka! Mina planer på att dra till Shanghai gick upp i rök, då jag fick veta att jag inte var välkommen till Kina (meaning jag fick inget visum). Det innebär att jag kommer missa World EXPO i Shanghai. Men de jag har pratat med som varit där, har alla klagat på att de har fått köa i flera timmar till paviljongerna ändå..

Fast det är fantastiskt trevligt här på mitt rum! Min roomie är iväg hela veckan, så jag har hela rummet för mig själv! Det har regnat monsun i flera dagar så jag har stängt in mig på rummet. Alla affärer är stängda pga helgen, så jag lever på Soju (koreansk vodka ungefär), cigaretter, svart kaffe och yoghurt. Jag var och sprang en sväng i vårt Sylvester-Stallone-goes-rocky-style gym. Sen körde jag lite yoga på rummet, i mörkret, mitt under värsta blixt och dunder ovädret. Röker och lyssnar på regnet och åskan. Fönstret måste vara öppet för att vi (jag och mr mac), ens ska ha en liten chans att fånga lite internet. Har tittat på asiatisk film som jag fick av Erik( tack). Hittills gillar jag en taiwanesisk film av Tsai Ming-liang bäst, Rebels of the Neon God. Gillar när fotot är sådär snyggt och slött. Damen i huvudrollen, Lu Yi-Ching är sexig som bara den, och han är inte så pjåkig heller. Nu ska jag kalasa på yoghurt och kanske lite mer soju, och titta på alla hans andra filmer. hej då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar