30 aug. 2010

THEY DONT´T LIKE MAC IN TECHNOLOGYLAND. CAN YOU BELIEVE THAT??

Nej, dom gillar inte Mac här. Jag är typ den enda som har det, och ingen kan hjälpa mig dom bara skrattar och säger att jag inte borde ha Mac. Idag gick jag till Engineer Building och tänkte att datagrabbarna i technologyland ju endå måste kunna hjälpa mig. Men nej. Ingen förstod ett ord engelska. Nu kör jag WiFi utomhus. Det är okej. Klockan är tio på kvällen och jag sitter i shorts och linne. Men det var varmare i Doha, Qatar där vi mellanlandade på vägen hit. 37 grader mitt i natten och så fuktigt att det blev imma på fönstren.  Den sju timmar långa väntetiden till nästa flyg blev till en fest med mina nya vänner som skulle till Hong Kong och Shanghai. Vi hann dricka en del öl och bli goda vänner. Jag ska snart hälsa på Erik i Shanghai och han ska ta mig med på Kina techno.
Jag ger er mina första dagar i bilder.

köpa mat i cafeterian
det här serveras idag
gå hit
tåget går hit
frukost
vårt neighbourhood Wangsimni
regn
koreaner är smarta i Hongdae
hongdae
dongdaemunv
vanliga koreaner på tunnelbanan
ta bussen hit


min lilla tunnelbanestation Wangsimni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar